پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

توضیحات حاجی‌بگلو درباره ارائه طرح رایگان کردن اتوبوس در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۲۵۳۸
  • ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
توضیحات حاجی‌بگلو درباره ارائه طرح رایگان کردن اتوبوس در مشهد
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برخی می‌گویند اتوبوس‌ها شلوغ می‌شود و مردم به سمت اتوبوس می‌آیند، ما دنبال همین هستیم و این نقطه مثبت است.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در هشتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: هفته گذشته طرح رایگان کردن اتوبوس برای مردم شهر و زائران را ارایه داده بودیم که کلیات تصویب شد و بعد از آن وارد فضایی شدیم و اتفاقاتی شکل گرفت که چند نکته بیان می‌کنم. من بابت این طرح خوشحال هستم. طرح بسیار چالشی را ارائه کردیم که بعد از مدت‌ها در طول دوران شهر در گوشه و کنار شهر بیان شد و موافقان و مخالفانی دارد که موافقان آن ۹۰ درصد بیشتر بود. کاش تمام طرح‌ها و لوایح از این به بعد اینگونه باشد. ما ۶ ماه قبل در زمان آقای اصغری شروع به نوشتن طرح کردیم.

وی با اشاره به اینکه در مصاحبه‌ها بیان می‌کردم که در حال آماده کردن طرح هستیم و برخی مصاحبه می‌کردند که چنین طرحی وجود ندارد، گفت: بله وجود نداشت، زیرا در حال آماده کردن طرح بودیم و باید مطالعه شده طرح می‌آوردیم نه اینکه حرفی بزنیم که نتوانیم پاسخگو باشیم. ما براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، شعار سال و قانون درآمد‌های پایدار این طرح را آماده و با نگاه خدمت‌رسانی به مردم اقدام کردیم. همه چیز براساس قوانین بالادستی انجام شد و خارج از آن نبود. اینکه طرح را اینگونه زیر سوال ببرند و نتوانند پاسخ محکمی به سوالات ما بدهند بی‌انصافی است. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بار‌ها در جلسات بیان کردم که من را متقاعد کنید تا بی‌خیال این طرح شوم، اما هر بار که صحبت کردیم ما اغنا کردیم و آن‌ها کاری نکردند. ناراحتی ما این است که چرا انقدر در مدیریت شهری مخالفت می‌کنید؟ چه نگرانی دارید؟ دوره ششم شورا متفاوت و با نگاه جدیدی آمده اگر قرار بود اتفاقات گذشته شکل بگیرد چرا ما آمدیم؟

وی با بیان اینکه ما برای خدمت به مردم آمده ایم، گفت: اینکه مصاحبه‌ای شود و بگویند نظر مردم این نیست جای تاسف دارد. آیا نظر مردم نیست؟ در میان مردم بودید؟ با کدام مردم صحبت کردید؟ طرح‌های ما طرح مردم است و با این نگاه آمدیم. برخی می‌گویند نگاه ما سیاسی است، نگاه ما صد در صد سیاسی بوده، اما سیاسی درست، اسلامی و در جهت خدمت به مردم است. شورای ششم شورای انقلابی بوده و قطعا باید متفاوت باشد، بنابراین این کم‌لطفی‌ها نسبت به این طرح بی‌انصافی است.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: کلیات طرح تصویب شد، اما به هر دلیلی تباصر در جلسه قبل بررسی نشد. دنبال حذف این طرح هستید. مدیریت شهری در دو، سه هفته گذشته به شدت رایزنی و کفت‌وگو کرده و به جای کار اجرایی دنبال این بوده که ما متقاعد کند تا طرح را اجرا نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه چرا باید دنبال مدیران هزینه‌ای باشیم، تصریح کرد: آیا نگران ۲۰۰ میلیارد تومان هستید؟ چرا روزی که ۱۰۰ میلیارد تومان به خارج از استان دادید صدایتان در نیامد و حالا اعتراض می‌کنید؟ دلایل مخالفت چیست؟

وی افزود: برخی می‌گویند اتوبوس‌ها شلوغ می‌شود و مردم به سمت اتوبوس می‌آیند، ما دنبال همین هستیم و این نقطه مثبت است. می‌گویند اول باید اتوبوس بیاوریم و بعد رایگان کنیم، این چه منطقی است؟ چه کسی گفته انجام ندهید؟ قطعا باید انجام شود، ما سال گذشته و امسال برای این موضوع بودجه در نظر گرفتیم. چرا این موارد را با هم مرتبط می‌کنید؟

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: چرا اینگونه مطالب را مطرح می‌کنید و بعد می‌گویید ما نماینده مردم هستیم؟ نظر مردم این نیست. من نماینده آن مادری هستم که گفت اگر طرح شما اجرا شود مبلغ ۱.۵ تا ۲ میلیون تومانی که من و فرزندانم برای اتوبوس هزینه می‌کنیم را می‌توانیم به اقساط جهیزیه دخترم بدهیم. این طرح قطعا موافق و مخالف دارد، اما اینکه اینگونه زیر سوال ببریم کم‌لطفی است، تاکید کرد: رای ندهید، ما به نمایندگی از مردم رای را آوردیم و تلاش خواهیم کرد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد قطعا طرح بعدی من رایگان کردن پروانه‌های مسکونی در حاشیه شهر خواهد بود، گفت: مدیریت شهری تلاش می‌کند طرح به زمین بخورد. تا دیروز کارشناسان شورای شهر در هیچ جلسه‌ای قابل اعتماد نبودند و الان قابل اعتماد شده‌اند. در روزنامه شهرآرا یک صفحه برای مخالفت با این طرح مطلب می‌نویسند. انقدر توان بگذارید بد است. بعد از پیگیری از مدیر مجموعه به من گفتند که تحت فشار این مطلب را چاپ کردم.

وی ادامه داد: خدمت به مردم باید اینگونه باشد؟ ما نمی‌توانیم از محل‌های دیگر درآمد کسب کنیم، بنابراین سر جای خودمان نشستیم. اعضای شورای شهر باید نماینده مردم و پرسنل شهرداری باشند نه مدیران شهرداری.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->